New York, New York...



Den andra dagen drog vi oss längst ner på Manhattan. Då vi inte kände för något längre besök hos frihetsgudinnan, tog vi istället gratisturen över till Staten Island, den tar 20 min, på så vis fick vi se gudinnan, men hann även med mycket mer under dagen. Efter den turen tog vi en promenad förbi Wallstreet och sedan vidare till Chinatown.
I Chinatown gick vi rätt länge och åt faktiskt den godaste maten på hela resan på en restaurang som kryllade av kineser, men där vi faktiskt var de enda ickekinesterna.Det var ett kacklande utan dess like därinne, men helt suverän mat. Jag åt kyckling med cashewnötter, vad Peter åt minns jag inte.
Hade trott att jag skulle kunna köpa mycket snygga kopior i chinatown, men där trodde jag fel. Det är mycket hårda kontroller. Hittade iallafall en snygg klocka som sonen ska få. Det fanns typ samma saker i alla små butiker, men priset skilde sig , så vi fick bättra på våran prutningsförmåga. (vilket behövs). Vi gick och gick och gick. Till slut kom vi till lite skumma kvarter och det blev lite obehagligt. Som tur var fick vi till slut tag på en taxi iallafall. Länge sen vi gick så mycket som under denna semester. Å andra sidan var det välbehövligt med tanke på den feta maten vi satt i oss. Sen är det ju såå mycket häftigt att titta på efter vägen.

På kvällen var det dags för det första musikalbesöket. När vi kom fram till Time square höll vi på att smälla av, guud så häftigt med alla dessa neonskyltar och limosiner överallt, nu kändes det verkligen att vi var i NY.


Nästa gång ska jag berätta vad vi såg för musikal...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0