Halmstad

Den stad som jag gillade bäst på vår resa genom Sverige var Halmstad. Det är en perfekt sommarstad . Halmstad är nämligen staden med allt .Fina stränder med mysiga solnedgångar. Vi använde oss av vår GPS och valde på måfå ut platser nära vattnet. Vi hittade de mysigaste av stränder, fulla med snäckor, som vi aldrig hade hittat till annars. Halmstad har även ett brett nattliv med många livliga nattklubbar och barar.  Men att bara gå runt i Halmstad och uppleva den fina staden är härligt nog, att t.ex. gå längs Nissan som är den fina långa ån som delar upp Halmstad i två delar se den fina hamnen, slottet, Picaso statyn. Vi avnjöt en helt otrolig middag ute på terassen hos restaurang Gastons. (Den absolut godaste maten på hela resan!!)
Behöver jag säga att mat är en stor passion i vår familj. Vad sägs om denna menyn
Fördrink:  Campari
                  Blodgrapefruktlikör
                  Cointreau
                  Red Bull
                  Vodka

Förrätt:    Rökt lax med räkor & pepparrotsfyllning
                 på kavring
                 Ruccola, ärtskott, senapsvinägrett

Varmrätt  Fiskspett med lax och svärdfisk
                 Wokade rotfrukter
                 Sås som jag inte minns

Detta var superbt. Skriver det för att jag ska minnas menyn längre fram, (inte för att tråka ut er.)
Halmstad var absolut inte sista gånge vi besökte. Rekommenderas varmt.
Nu närmade det sig hemresa för oss, men på vägen norrut igen ska vi göra ett stopp till, nämligen i Vimmerby på Astrid Lindgrens värld. Men det ska jag berätta om någon annan gång.

Imorgon är min semester över, börjar jag jobba igen. Fredag, lördag söndag. Få se om jag orkar skriva något längre inlägg. Är ju inte riktigt van längre att vara vaken hela nätterna, så det kommer att bli en omställning för mig.



            

Kommentarer
Postat av: Annika

Jo den kostar så mycket men den är en halvmeter i diameter så det är en STOR klocka ;)

2009-07-16 @ 13:37:54
URL: http://annikaandersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0