Sill




Midsommar helgen är över och semester vardagen tar vid, dvs ingen större skillnad ;o) Jo, förståss min älskling jobbar ju, men vi andra är lediga. Midsommarafton var mycket lyckad med badmintonmatcher, minigolf,besök på Nimbys värld,trevligt sällskap, god mat och jacuzzibad i solnedgången. Man kan ha det sämre. Jag åt förresten den godaste sillrätt jag någonsin ätit(hade lagat den själv, trots att jag inte gillar sill) den var helt underbar! Nu kommer jag äta sill med god aptit, men bara den här rätten förstås. Ni måste bara prova.

Drömsill
1 stor burk senapssill (annan sort går säkert oxå bra)
3-4 hårdkokta  hackade ägg
1 burk Creme fraishe(inte lätt)
1burk röd stenbitsrom
1 hackad rödlök
Lite hackad dill

Låt sillen droppa av i durkslag, dela i lite mindre bitar.(Jag tog inte med senapsspadet)
Blanda sedan ihop sillen med de övriga ingredienserna.
Blir extra god om den får stå en dag, men även god samma dag tyckte jag.
Supergott!!!!

Kommentarer
Postat av: Annika

Den var helt underbar! Mums. Jag har gjort en ny blogg nu blev så less på den förra, vad har ni gjort idag?

2009-06-21 @ 21:59:51
URL: http://annikaandersen.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag hör ju det, men det är skönt sedan då allt är bort gjort. Sov gott, hörs imorgon!

2009-06-21 @ 23:12:05
Postat av: Livet i byn

Skönt att du får vara ledig, jag börjar min semester i dag :0)



~Livet i byn

2009-06-22 @ 09:01:10
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0