Rart med barn




Här hemma tränar jag min dotter på bokstäver och det är väl inte alltid det går så strålande. Ikväll när vi tranade på att hitta ord som börjar på bokstaven S, så tyckte jag att det behövdes lite ledtrådar, då det gick lite trögt att komma på ord för henne. Så jag gör formen av en slips med händerna runt min hals och säger"något som hänger här framme" varpå hon säger stolt och blixtsnabbt - Bröst!!!  (Vadå hänger!!!!)

Annars framskrider bygget på huset enligt planerna, jordvärmen är färdigdragen och det närmar sig för gjutning av sulan till utbyggnaden. Hoppas att snön håller sig borta ännu ett tag. Ska  få ett förslag på all eldragning i huset imorgon, är ju inte det lättaste att veta var man behöver ha alla uttag och spottar, lättare att få proffshjälp. Det är ju såå mycket man ska tänka på, vore ju synd ifall man ångrar sig efteråt.

Funderar på att ha glasskiva istället för kakel ovanför köksbänken, men hörde att det är svindyrt att få glaset utskuret ifall man har kontakter ivägen, så det måste man ju tänka på innan, det här med placeringen av kontakterna. Men det är ju rätt bra om man som jag är rätt ombytlig och vill ha någon annan färg så småningom, enkelt att bara byta bakom glaset. Vi får se vad det blir..finns ju mycket fint kakel också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0