Tapeter

Hoppas alla haft en skön påsk, själv har jag jobbat den andra halvan av påsken, men är mycket nöjd med de dagar jag varit ledig. Vi hann med både mysig grillning i grillkåtan med varm choklad och pinnbröd, och god mat och trevliga spel. Fick även en dag med solning, skönt, även om brännan tyvärr uteblev ;0)

Arbetet på huset fortskrider, för tillfället är det inomhus taken som fixas, blir jättesnyggt. Om några dagar ska de nya fönstren sättas in, det har man verkligen längtat efter. Det blir ju en enorm skillnad med nya fönster.

Sen har vi kommit fram till att det tar alldeles för lång tid med väggbeklädnaden som vi hade tänkt så nu blir det gips och tapet istället. Så nu blir det att försöka hitta några fina tapeter. Efter att ha tittat runt lite på nätet har jag ju förstått att det blir inte svårt att hitta något snyggt, finns ju så mycket, utan att begränsa sig och välja. Tycker det är jättesvårt helst som Peter säger: Det där får du fria händer med. Tänk om det blir fult, då är det ju mitt fel ;0)

Det ska iallafall bli ljusa tapeter, förutom bakom teven där jag tänkt något grått. En fondvägg bakom sängen har jag också tänkt mig, men vet inte vilka färger. Ska ta och låna mig några kataloger. Jobbar i helgen så det får bli till veckan. Någon som har något bra tips på snygg tapet?
Här är en jag gillar, den uppe i vänstra hörnet, men vet ej var den skulle passa.



Kommentarer
Postat av: Maria Eriksson (fd Lindberg)

Den tapeten som fond bakom sängen kanske? Vilsamt och inte så mörkt..

2010-04-09 @ 17:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0