Macarons



Dessa omtalade, färggranna bakverk är jag otroligt nyfiken på. Har tänkt att försöka mig på den svåra konsten att baka dom, när jag nått mitt delmål, vad gäller vikten. Det kan väl vara en härlig belöning?
Har dock förstått att det kan vara lite svårt att få till dom så fint som på bilderna, men jag ska iallafall göra ett försök. Den översta bilden kommer från alltommat, där finns även receptet. Dom innehåller svarta vinbär och vit choklad,mums!!!!
Har ni haft turen att smaka macarons, är de i så fall lika goda som de verkar, eller är det en "höna av en fjäder"?

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh, dom såg smarriga ut. Såna måste jag prova baka, men som du säger, de kommer nog inte bli lika fina. ;)

2010-08-19 @ 17:58:36
URL: http://lillaunderbara.se
Postat av: KlaraMatilda

Hej! Jag blev också helt såld på dessa när jag såg dem första gången, färgglada och små som de är. Och de är goda, väldigt söta såklart. Kul att det finns recept på dem, blev också sugen på att göra själv!



Jag hittade hit efter att du hittat min blogg, kul! Du har väldigt många bra tips och en väldigt välskriven blogg! Kram Klaramatilda

2010-08-22 @ 09:13:16
URL: http://klaramatilda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0