Ledig ?! dag



Sitter och myser med ljus, en tekopp och lite blåbärsglass, mums. Blåbärsglass påminner mig alltid om min hemstad Umeå och när man köpte blåbärsmjukglass på torget. Synd att man inte kan få blåbärsmjukglass i Piteå.
Idag har jag gjort tråkig städning, men det är ju så skönt när det är gjort. Har även fyndat på Kupan, vilket alltid är kul, bl a köpte jag ett keramik fat som jag ska måla om. Det var så fint mönster på insidan, men utsidan var ful. 
I skålen på fotot ser ni några av mina egenodlade tomater, är lite orolig för att de ska ruttna bort i regnet. Men de flesta sitter kvar på plantorna än, då jag hoppas på lite sol snart. Nu ska jag sätta mig och läsa lite, medans de andra tittar på Fångarna.. Bäst att passa på för imorgon är det jobb igen.


 Fatet med potential...15:- var det väl värt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0