Blommor önskas



Idag blir det en snabbis till stan och leta blommor, har inte hittat några som jag vill ha ännu. Vill ha snygga, lättskötta och tålig blommor nuförtiden. Den fina orkidén vi fick i nyårspresent har bara några stackars blommor kvar, resten har fallit av. Nu kommer en tid med tråkiga blad, men som tur är brukar jag få dom att blomma om.
Nä, nu ska jag iväg och sätta sprätt på lite blomstercheckar som jag samlat på mig. Berättar sen vad det blev...

Det blev tre Azaleor, en ljusrosa, en mörkrosa och en mörklila. Kanske inte det mest lättskötta, men kunde inte motstå dessa skönheter som formligen dignade av knoppar. Nu är det bara hålla tummarna att knopparna inte ramlar av....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0