Middagstips

Då jag har arbetshelg nu så blir det inte så mycket gjort på dagarna, men vi har iallafall hunnit ut på en snabb promenad och några pulka åk i backen. Snart dags att börja med middagen, idag tänkte jag prova ett recept som jag läst hos Weronica -en mammasdag. Ska vara lätt och gott, precis vad jag behöver efter en vaknatt.


Kyckling Dijon
400g Kycklingfilé
1 pkt Bacon
1 Rödlök
1 liten Spuash
2 msk Dijonsenap
1 Grönsaksbuljongtärning
1,5 dl Vatten
1 burk Creme Fraiche
Salt & Peppar
Dragon, Cayennepeppar

Fräs kött och grönsaker.
Tillsätt vatten och buljongtärningen.
Koka några minuter. Blanda i CF,
en skvätt mjölk, kryddor, salt & peppar.
Låt sjuda i några minuter.
Red ev med lite maizena. Servera med Tagliatelle 

Kommentarer
Postat av: Ida

Ska också prova göra den där rätten! Älskar när det inte är så avancerat!:)

2011-01-09 @ 15:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0