Syndigt gott.....

Försöker i möjligaste mån att undvika fikabröd, men har fått ett recept som ska vara i det närmaste lika gott som Delicatobollar. Detta måste ju bara testas. Då jag är så snäll, så ska jag dela med mig av det till er också ;0)

Ingredienser

3dl Havregryn
100gr rumsvarmt smör
0,75dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 tsk kakao
1msk grädde
kokos
(Smält mörk choklad)

Gör så här

Mixa havregrynen till ett mjöl. Viska sedan smör och socker med elvisp ca 5 min, tillsätt under tiden vaniljsocker och kakao. Häll i hälften av havremjölet, sedan drygt 1msk grädde innan resten av havremjölet. Vispa ihop och låt sedan smeten stå kallt en stund innan du formar bollar.
Extra gott är det att doppa bollarna i smält choklad innan man rullar dom i kokos., mums


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0