Onsdag den 22 Juni

Är så glad, har tingat två små kattungar ,honor , som är helsyskon till vår fina katt , som blev överkörd. Hade först tänkt att vi skulle ta någon som var helt annorlunda till utseende, men när jag nu hade sån tur att kattmamman hade fått en sista kull, med samma hane, så kunde jag bara inte låta bli. Vi vet ju så bra de lyckades förra gången.
Den här gången blir det en långhårig och en "vanlig. Då dom bara är 8 veckor än så ville jag vänta med att hämta dom än, även om säljaren sa att de var så ovanligt mogna och självgående. Ska försöka ha kvar dom i det längsta, så de inte blir så snuttiga. Annars tycker jag att säljaren är ovanligt seriös, då de inte tar något betalt för kattungen, men att man måste teckna en veterinärförsäkring för att få dom, detta ifall dom skulle bli sjuka. Riktigt vettigt tycker jag, även om det blir den dyraste kattungen jag någonsin haft.;0) 
Lånat bilderna från säljarens hemsida. Dom tyckte inte bilderna gjorde dom rättvisa, men  man får ju en aning iallafall.



Sonen ska ha en av dom som sin egen, vilken har vi inte bestämt än. Tror jag (Linnea)vill ha den långhåriga, då den var lite mindre lik den förra katten. Nu måste vi bara bestämma namn, alltid lika svårt.

Här en bild på förra katten när den var liten, visst är dom rätt lika?!



Kommentarer
Postat av: jonna

Vad söta alla katter var :) tråkigt att den första blev överkörd, men spännnde med småttingar ;) kram o trevlig midsommar!!

2011-06-23 @ 10:32:03
URL: http://jonnaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0