Måndag igen..



Ett litet hörn av mitt kök, mognaden av tomaterna går riktigt bra, lägger lite äpplen bredvid dom så mognar de fortare, men några av de minsta har jag fått slänga bort. Tycker det är konstigt, att tomaterna ej hunnit mogna med tanke på vilken härlig sommar vi haft. Nåja, jag är inte avskräckt, kommer göra nya försök nästa sommar.
Vilken tur att vi plockade in en del av våra äpplen igår när det var så härligt väder, för de är verkligen mogna och idag vill man ju knappt sticka ut näsan i regnet. Jag trodde det skulle bli lika härligt idag, men, men... :0(
Nu väntar jag på att sotaren ska dyka upp, nångång mellan 10-12. Sen ska jag göra ett nytt förök med att bli lite mer aktiv, genom att pumpa upp balansbollen som jag beställde genom bokklubben, (för att få mina fina skålar, ni vet.) Det följde med en bok med en massa övningar och det ska jag prova. Tur ingen är hemma och kan se mig, det blir nog en otrolig upplevelse och syn ;0)
Önskar er en härlig dag! Kram

PS. I fönstret ser ni 2 av de många ljuslyktorna jag köpte. Har ju en svaghet för zink, men visst var dom väl värda
20 kr/st?

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad kul m tomater!! De är så goda då de är en egna! Ljuslyckorna är mycket prisvärda har stått å hållt i dem ett par gånger..vet inte vart de skulle passa hos mig dock :)

2011-09-12 @ 16:42:29
Postat av: Emma

det var fina ljuslyktor vars är dom ifrån? =)

2011-09-12 @ 16:46:34
URL: http://emmakarlsson86.blogg.se/
Postat av: ida

Hej ingela! har fått en ny telefon o surfar från den o då är det så besvärligt att skriva kommentarer:-) Jag lovar att bättra mig om du fortsätter blogga! Har ockdå köpt den där ljuslyktan...väldigt prisvärd och fin! Snart ses vi på jobbet igen!

2011-09-13 @ 20:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0