Glass i stora lass

 Foto: Lånat från It´s a house




Imorse vakade jag av efter helgjobb, när jag kom hem hade jag en sjuk lite flicka framför teven, hostandes och febrig. Det blev att sova lite mindre för att hålla henne sällskap. Lovade att vi skulle göra glass idag, för det får man när man är sjuk och har ont i halsen. Vi provade ett recept som som jag hittat på bloggen it´s a house.
Busenkelt och riktigt gott. Vi följde receptet och smaksatte med hasselnötskräm, hasselnötter och kolachrisp, men det finns ju oändliga möjligheter att göra supergod glass, bara hälla i krossad turkisk peppar tror jag skulle vara jättegott.
Ja, annars har vi tagit det väldigt lugnt här hemma som ni förstår. Vi såg Gullivers resor, och den var riktigt bra, tyvärr missade jag att det inte var svenskt tal så det blev att sitta och läsa högt.

Nu ska jag gå upp och läsa för den lilla sjuklingen, sen blir det filmen Rabbit hole med Nicole Kidman. Oscars nominerad vilket ofta betyder att jag inte förstår filmen. Så tycker jag det ofta är t ex svinalängorna. Förstod inte meningen med filmen och mådde skit i flera dagar efteråt. Men nu var ju denna Rabbit hole bara nominerad så det kan ju gå bra, håller tummarna ;0)


Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för din grattis hälsning...:)

Den där glassen ser ju bara för god ut...ska nog göra som du. En egen...

Krya på lilla sjuklingen, hoppas att på frisk snart.

Kram MAlin

2011-10-11 @ 20:58:27
URL: http://www.barnochinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0