Äntligen lite bröd!

Har ju hållit på ett bra tag nu med LCHF och om ni har ätit enligt den metoden så vet ni att, något som man kan sakna är bröd. Vid tidigare försök att följa LCHF så provade jag att göra LCHF bröd, men tyvärr smakade det inte nåt vidare. Men i morse provade jag ett annat recept som faktiskt hela familjen gillade. Så det blev en lyxig frukost med scones idag. Kommer absolut att göra dessa bröd igen. Vet ju inte om ni är intresserade, men här får ni receptet iallafall

Scones
4 Ägg
1 dl Grädde
1/2 dl Creme fraiche

2,5 dl Pofiber
2 tsk Bakpulver
½ msk Fiberhusk
1 tsk Salt

Vispa ihop ägg, grädde och CF. Blanda ihop de torra ingredienserna i en annan skål. Rör ner i äggsmeten. Låt svälla 15 min. Häll i en ugnsform ca 20x30 cm. Baka i mitten av ugnen ca 20 min i 200grader.
Skär sedan bröden i åtta rutor, njut dom varma. (Är även helt ok kalla faktiskt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0