Tunisien


 

Sitter här och drömmer mig bort. Tänkte ni skulle få se lite bilder från Tunisien,  från en resa vi gjorde förra året. Det absolut bästa med resan var den underbara stranden, som var hur lång som helst och full med det ljuvligaste stenar. Tog med mig några kilon med sten hem. De var sådär underbart rundslipade , kritvita, grå och svarta. En dagsutflykt vi gjorde var till en enorm djurpark, Friguia djurpark,som ligger i Port el Kantaoui med bla afrikanska djur, tigrar, geparder,giraffer, flamingo,krokodiler m.m Tyvärr var det väldigt varmt dagen vi var där så djuren höll sig i skuggan och var inte alltid så lätta att se, men Linnea var jättenöjd hon fick ju se giraffer. Jag tyckte tigrarna var mäktigast att se.På kvällen var det restaurang besök med show av Zuludansare och magdansöser. Zuludansarna var häftiga att se, det var sån stämning med eldfacklor och dessa trummor. God mat vill jag minnas att det var också. En otrolig upplevelse, som jag rekommenderar, om ni får chansen, gör den utflykten.




Kommentarer
Postat av: Annika

Vad duktig du har blivit på att göra kollage! :) Skrattade lite åt ditt sms "diskmaskinsgubben" det låter som någonting som jag skulle säga.

2009-04-20 @ 14:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0