Ullared och Varberg

Efter Norrköping for vi vidare till Ullared. Vi hade väldigt höga förväntningar efter allt man hört om lampor för fem kronor och andra fynd. Jag kände dock direkt att detta med fyndvaruhus inte var något för mig. Folk var som tokiga och sprang runt med kundvagnar åt alla håll, det var liksom ingen ordning. Jag som har dåligt lokalsinne, tappade snabbt bort mig visste inte åt vilket håll jag varit eller vars jag skulle, skitjobbigt. Tyckte väl inte heller att det var såå speciella priser, men handlade ändå för runt en 500-lapp så lite saker blev det ändå. Men jag tyckte faktiskt det var jobbigt. Peter gick snabbt iväg med Linnea till en annan affär och dom hittade massor av fina skor till henne. Fyra par för 450:- Det var inte priset som var bäst utan att vi hittade skor som vi inte hittar hemma i Piteå. När vi var färdiga i Ullared bestämde vi oss för att åka till Varberg. Ringde och fick ett hotellrum på Varbergs stadshotell & Asia Spa. Det var ett mysigt hotell som serverade gudomligt god mat. Restaurangen var medlem i "Sveriges bästa bord" vilket märktes, snygg presentation och underbar mat. Vi åt väldigt mycket god mat under hela denna semester och här åt vi näst godast. Vi satt ute och åt  och vädret var toppen. Kunde inte bli bättre.
Meny
Toast Skagen med räkor
Gravad lättstekt röding med limeyoghurt, blåmusslor, räkor och smörslungad färskpotatis
Yoghurtpanacotta med rabarberkompott & champangeglass
Till  detta drack vi ett gott vitt vin(eller 2!!)
Behöver jag säga att vi njöt...

Dagen därpå gjorde vi ett besök på Varbergsfästning och fick se Bockstensmannen, vilket var intressant, men det var ännu häftigare att få se Ötzi- Ismannen som jag läst så mycket om. Fasinerande, men lite läskigt tyckte Linnea.

Kommentarer
Postat av: Peter

Vilka fina bilder.

Är du redo för räkor med vin i kväll??

//Peter

2009-07-14 @ 12:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0