Knäckebröd

Idag har jag njutit av sista dagen i frihet, imorgon börjar jag jobba natt igen.

Hade planerat att baka lite knäckebröd, någon av mina sista lediga dagar, men vem vill stå inne i värmen i sådant här väder.. Nä, det blev inget, men jag tänker iallafall bjuda på receptet ifall det blir dagar med sämre väder.
Vet från säker källa att brödet är supergott.

Knäckebröd

1 dl Solrosfrön
1 dl Pumpakärnor
1 dl Linfrö (Hela)
1 dl Sesemfrön
                         
1 dl Havregryn
1 tsk bakpulver
3,5 dl Fullkornsdinkelmjöl
2 dl Vatten
1 dl Olivolja
Havssalt 

Mixa frön och kärnor i matberedaren, på slutet blandas havregryn ner.
Rör ner blandningen med mjöl, bakpulver, vatten och olja. Dela i 2-3 delar och kavla ut(så tunt så möjligt) på bakplåtspapper. Smaksätt med t ex havssalt innan in i ugnen 180 grader ca 20 min.
Svalna på galler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0