Nya tag...


Första dagen på höstlovet, har innehållit ett besök hos frisören. Det var skönt och välbehövligt, lite sorgligt att se alla långa lockiga hårslingor på golvet efteråt, men det växer ju ut igen som tur är.Det var bara jag som klippte mig Linnea ville absolut inte, men snart måste vi åtminstone toppa hennes långa hår. Sen blev det besök på leksaksaffären till Linneas lycka. Annars har vi handlat och lagat mat tillsammans, jag och sonen som är hemma och äter upp sig ;0)Mysigt att laga tillsammans, det är så sällan jag och sonen gör det av förklarliga skäl, då han flyttat. Vi festade till det och gjorde oxfiléplanka med duchessepotatis(fast av blomkålsmos istället för potatis), grillad tomat, sparris och hemmagjord beasås. Det blev mycket lyckat, lyxigt kan tyckas, men jag jobbar ons-söndag den här veckan och kommer inte orka laga något speciellt, så vi passar på...
Idag var förresten första dagen på vår nya tag med LCHF, tänker köra med mindre fett den här gången, så får vi se om det blir någon viktnedgång. Det var den uteblivna nedgången som gjorde att det gick i stöpet sist. Håller tummarna igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0