Äntligen..


Äntligen har jag hittat den populära tejpen Washi till ett rimligt pris, nu väntar jag bara på leverans. Ska göra ett inspirationscollage på väggen till att börja med. Sedan blir det nog till att tejpa upp min fina fjäril från Hagedornhagen, då jag inte hittat någon passande ram. Längtar!! Sen återstår det förstås att se om det blir så snyggt som jag tror.., men annars finns det ju en mängd med användningsområden för tejpen.

Det speciella med denna japanska tejp är att man kan använda den på tapeter och målade ytor utan att dessa förstörs. Används av scrappare, kan sättas på foton och återanvändas om jag förstått rätt. Finns i alla möjliga färger och mönster, allt mellan vitt och svart, prickig, rutig, blommig etc. Kan användas till det mesta tex dekorera glas vid dukning, göra mönster på pappersvaror, m.m

För er som inte har en susning om vad jag pratar om kommer här lite smakprov som olika bloggar lagt upp.
 Foto. Stil-inspiration och design

Foto: Enmammasdag-weronica

Foto: Stil-inredning

Kommentarer
Postat av: Evelina

Men gud vad smart! var det dyrt?

2011-09-23 @ 11:07:23
Postat av: Ingela

Hittade 5 st för 95:- såg nu att det fanns 3st för 65:- tyvärr var dom slut nu, men det kommer väl in igen.

Har sett 1 rulle för 70:- så rätt dyrt för att vara tejp, men billigare än ramar ;0)

2011-09-23 @ 17:29:24
URL: http://vardagsdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0