Öl, Beer, Bier.....

Vad passar väl bättre att skriva om på en lördag, än öl. Tänkte dela med mig av två av mina favoriter bland de många ölsorterna. Personligen har jag inte varit så mycket för öl tidigare, det har kommit de sista åren, men något all öl jag gillar har gemensamt är att de är flasköl. Gillar det bäst, vet ej varför, men inbillar mig att smaken är godare.

Den första sorten är en liten doldis
# Eriksberg 

 Ett gammalt bryggarrecept som har väckts till liv av Carlsberg.
 Ett ljust lageröl som lämpar sig ypperligt till mat, tycker jag. Säljs i brun glasflaska med gammeldags etikett. 
                  





Den andra sorten är desto kändare
# Carlsberg Hof

Har en ren och frisk smak, medelfyllig med behaglig balanserad beska, ljust gyllengul färg och en aromatisk och humlerik doft. Sällskapsdryck som passar till det mesta, ex i bastun.




Ha nu en trevlig lördag och skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0