Socker och Dinkel

Dagen började inte bra idag, först upptäckte jag till min förskräckelse att mitt favorit te innehåller socker (!)
Inte konstigt att det är sött och gott. Jag som försöker undvika socker, typiskt.

-Innehåller krokant dvs mandel och socker

Tycker att dom kunde upplysa om det på påsen!!

Men jag har ju fler favoriter så det löser sig, bl a Liptons Green Gunpowder


Har hört att Indiskas Chai ska vara gott , så det måste jag också testa.

Har ju börjat äta enligt GI den här veckan och imorse var jag och köpte hela dinkelkorn, som jag skulle ha i Dinkelbröd som jag skulle baka. När jag kommer hem och sätter igång, har hällt ihop mjölerna, jästen m.m
så ska jag koka 2 dl av dessa dinkelkorn för de ska tillsättas i degen sen. Upptäcker då till min fasa att kornen ska ligga i blöt ca 8 timmar för att sen kokas 1-1,5 tim !
Det var bara att försöka hitta på något annat nyttigt att stoppa i, fick bli linfrön och solroskärnor,pumpakärnor. Vi får se hur det blir. Jag är väldigt styrd av recept, gillar att prova nya saker hela tiden, men vill alltid ha ett recept att följa.

Nu ska det bara jäsa och jäsa så får vi se hur det blev..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0