Vad göra av kålen?

Som ni kanske vet så har vi totalt ändrat våra matvanor sen början av året, vi utesluter i möjligaste mån kolhydrater. Vi följer inte någon diet, utan gör det vi tycker om och som funkar för oss. Det är så roligt att vi har hittat vanor som vi känner att vi kan behålla livet ut. Fast några fler kolhydrater kommer vi att plocka in såsmåningom. Det vi saknar mest är rotfrukter, annars kan jag inte säga att jag saknar någonting. Skulle vara ostkrokar då ;0)

Härom dagen testade jag ett för mig nytt recept på tillbehör. Kan ju bli lite mycket sallad, så det var välkommet med något annat. Det var supergott! Hittade receptet på LCHFrecept:

Gräddstekt sambal vitkål

ca 400g strimlad vitkål
1-2 tsk Sambal Oelek
4 msk Philadelphiaost
2 dl Grädde
Salt& Peppar
Smör till stekning

Strimla vitkålen (jag använde matberedaren) och stek på medelhög värme. Blanda ner Sambal Oelek och Philadelphiaosten och låt steka in en liten stund. Tillsätt grädden och låt den koka in på svag värme. Smaka av med salt & peppar.
Gott till kyckling, kött eller korv

Jag hade en rödkål hemma som jag inte visste vad jag skulle göra med, så jag använde den, men det är samma smak bara annan färg.



Kanske inte så snyggt, men gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0